A cégek vezetői rendszerint úgy tekintenek a reklámra, mint egy beruházásra. Befektetnek adott összeget és elvárják tőle, hogy az a szokott időn belül megtérüljön. A beruházás és a reklám között a különbség abban rejlik, hogy amikor gyárat építenek, nyersanyagot vásárolnak, új részvényt bocsátanak ki, stb. a vállalkozók pontosan tudják, mire költik a pénzt, míg a reklám sokak szerint megfoghatatlan.
A jelenlegi gazdasági helyzetben a cégek a nehezen mérhető hatékonyságú, szakmai érvekkel kevésbé alátámasztott tevékenységeken takarítanak meg először.
- A reklám akkor éri el a célját, ha hasznos az a szolgáltatás, az a termék, amellyel a reklámok során találkozott valamely személy. Cél tehát, a potenciális vevők felkutatása, és célzott ajánlattal személyre szabott megszólítása.
A felesleges reklám nemcsak indokolatlanul foglalja le a gazdasági szervezet forrásait, hanem a fogyasztásra is negatív hatással van. Eltúlozott mennyiségben az emberek megtelnek vele és nem csak megunják, hanem kerülni is fogják az adott céget, és itt már nem a termékről, vagy a szolgáltatásról van csak szó!
Ezért különösen fontos a megfelelően előkészített és felépített célzott marketing. Ehhez az első és legfontosabb lépése a piackutatás és ennek eredményének elemzése, amely megadja azt az előképet, mely alapul szolgál a további teendők tervezéséhez, a módszertan kiválasztásához.
Tényként kezeltjük azt a megállapítást, hogy minden üzlet alapja az ügyfél. Mára már a piac hazai szereplői számára is egyértelművé vált, hogy az ügyfelek nélkül nincs, és nem lehet üzleti élet. Az üzleti életben, aki hosszútávon gondolkozik, az az ügyfelei minőségi kiszolgálását helyezi mindenkor előtérbe.
Az ügyfelek hosszú távú kiszolgálásához azonban az ügyféligényeket folyamatosan figyelni, mérni kell. Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy maga a piac folyton változik, és ez állandóan változó igényeket generál. Ezért piackutatás nélkül semmilyen tudással sem rendelkeznénk arról a célpiacról, amelyen belül tevékenykedni szeretnénk, nem érthetnénk meg a megcélzott vásárlókat, és fogalmunk sem lenne, mekkora nyereségre tehetünk szert.
A válság hatására a hazai KKV szektor is kénytelen zártságát feladni, és kipróbálni, illetve alkalmazni több és új, vagy saját maga számára újszerű marketing eszközt, amely nem csak a megjelenésre terjed ki. Elkerülhetetlenné válik a KKV szektorban is olyan marketing eszköz alkalmazása, amellyel a potenciális és leendő ügyfelekkel hatékonyan tud kommunikálni.
Az Internet elterjedésével pedig egyszerűen nem kihagyható marketing eszközzé vált, az információk közötti figyelemfelhívás, megkülönböztetés, célcsoport specifikus ügyfélszerzés érdekében a régi jól bevált módszer, a telemarketing.
A telemarketing bebizonyította hasznosságát, hiszen széles körben alkalmazható kapcsolatok építésére, potenciális vevők tájékoztatására, termékek és szolgáltatások értékesítésére, információk gyűjtésére és továbbítására.
A kapcsolattartás eszköze
Jól lehet ez a hétköznapi ember számára egyben negatív hatás is, de ennek kiküszöbölése egy profi csapat számára nem jelent kihívást.
2008-ban egy ipari termékeket forgalmazó nagykereskedő vállalat megbízásából a viszonteladói körében végzett felmérésünk összesített eredménye azt mutatta meg, hogy a megkérdezett cégvezetők 84%-a a kapcsolattartás legfontosabb eszközeként a telefont jelölte meg.
A telefonos kommunikációval foglalkozó csapatok számára képzéseink kiváló fejlesztési lehetőségek!
Érdemes megtekinteni fejlesztési programjainkat!
Érdemes megtekinteni fejlesztési programjainkat!
"Emerson azt mondta, hogy ha egy jobb egérfogót csinálsz, az emberek ösvényt taposnak a kunyhódhoz. Ez azonban ma már nem igaz. Senki sem fog hozzád ösvényt taposni. Be kell csomagolnod, és reklámoznod kell azt az egérfogót. Akkor jönni fognak."Charles Gillette
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése